הן משמשות ומאפשרות לצמצם עלויות, זמן ומשאבים בביצוע פעולות שמתרחשות בעסק בתדירות והיקפים גבוהים.
אוטומציות הן פעולות שמבוצעות ע"י מערכת ה CRM או ה ERP באופן עצמאי, בתרחישים, תנאים ותזמונים מוגדרים.
הן משמשות ומאפשרות לצמצם עלויות, זמן ומשאבים בביצוע פעולות שמתרחשות בעסק בתדירות והיקפים גבוהים.
באמצעות אוטומציות ניתן לשלוח הודעות דואר אלקטרוני שכוללות תוכן מותאם אישית לנמען, ללקוחות או קבוצות לקוחות בזמנים מסוימים או עם ביצוע פעולות מסוימות.
לעדכן לקוחות על אירועים שעומדים להתרחש, פגישות צפויות, הסכמים שעומד לפוג תוקפם או כל אירוע אחר או פעולה שמתרחשת במערכת ה CRM או ה ERP.
היכולת ליישם אוטומציות היא פונקציה של ה CRM או ה ERP ושל מערכות חיצוניות שמחוברות אליה באמצעות API.
במקרים שבהם נדרשות אוטומציות מורכבות שאינן ניתנות ליישום במערכת אחת, מבוצע התהליך באמצעות חיבור של 2 מערכות או יותר.